Sadelmagasinets köpvillkor
Allmänt
Genom att acceptera villkoren bekräftar du att du är minst 18 år gammal eller har förmyndares tillstånd.
Order
Din order är mottagen av Sadelmagasinet när du fått en orderbekräftelse per mejl. Vi reserverar oss för slutförsäljning. Vi kan komma att meddela slutsålda varor och förväntad leveranstid per mejl efter mottagen order om produkten är slut i vårt lager.
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalningsmetod. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Frakt
Val av frakt väljs när du genomför ditt köp i webshopen. Respektive fraktvillkor finns angivna i kundvagnen beroende av valt fraktsätt. Vi använder oss av DHL Service Point samt DB Schenker. Du kan även välja att hämta din order i butik. Eventuell fraktkostnad betalas av kunden. Vi står för transportförsäkring när ordern skickas till dig.
Leveranser
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt, du kan välja leverans via DB Schenkers ombud eller hämta i butik. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara alternativt meddelas kunden via mejl efter mottagen order. Du har rätt att ta tillbaka din beställning av en vara om leveransen försenas i mer än 30 dagar från första angivna förväntade leveranstid. Ej uthämtade paket debiteras enligt DB Schenkers villkor.
DB Schenker Leveransvillkor
Ditt paket skickas till närmsta ombud från den adress du angivit vid köp. Du kan få ditt paket skickat till ett annat ombud om detta anges i meddelanderutan i kassan. Du får sedan en avisering via SMS (om telefonnummer saknas skickas en avisering via mejl eller brev) när paketet finns att hämta hos valt ombud. Från det att aviseringen har skickats ut har du 14 dagar på dig att hämta ut paketet. Ej uthämtat paket debiteras med 150 kr. När du hämtar ett paket hos ditt Schenkerombud behöver du aktuellt sändningsnummer samt mottagarens ID-handling.
Vänligen observera att mottagarnamnet på paketet ska överensstämma med namnet på mottagarens ID-handling. Om någon annan än mottagaren ska hämta ut paketet ska både mottagarens och ombudets ID-handling uppvisas.
Sök ditt närmsta ombud och dess öppettider.
Betallösning Klarna Checkout
Väljer du Klarna som betalsätt godkänner du deras användarvillkor.
Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Ångerrätt meddelas via mejl till butik@sadelmagasinet.se. Följande information ska finnas med; ditt namn, mejladress, ordernummer och namn på produkt du vill returnera. I ditt meddelande måste det klart framgå att du ångrar dig. Du har från att du meddelat oss om att du ångrat dig 14 dagar på dig att returnera produkterna. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Vid specialbeställd vara gäller inte ångerrätten.
Du har inte ångerrätt om:
Varan är använd, om förseglingen brutits och – eller lappar så som pristaggar plockats bort. Produkten är specialbeställd, vilket ska framgå i orderbekräftelsen.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Du ska skyndsamt sända varan åter med den retursedel som följer med varan alternativt kontakta Sadelmagasinet för att få en ny fraktsedel på mejl. Du står för fraktkostnaden tur och eventuell retur. Se priser för frakt och fraktvillkor. Du rekommenderas att returnera varan i samma eller likvärdig låda/förpackning som du mottagit varan i.
Garantier och service
Garantin omfattar endast produktions och tillverkningsfel. Var vid du skyndsamt behöver kontakta Sadelmagasinet via butik@sadelmagasinet.se och meddela eventuella fel på produkten.
Privat Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Returer
Returer sker på din egen bekostnad, vilket faktureras i efterhand utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas tillbaka med den retursedel som medföljer varan. Vid byten betalar du frakten tur och retur.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss samt meddela oss att du vill göra en retur och på vilken produkt. Detta görs ENDAST via mejl till butik@sadelmagasinet.se innan du sänder produkten åter.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Är returnerad vara i ett skick då vi anser att det skett en värdeminskning kan du komma att bli betalningsskyldig för en del av eller hela varan.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.